Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska

Miejsce:
ul. ZWM 10,
09-100 Płońsk
czynny:
obsługa interesantów: poniedziałek - piątek od 8.00 do 16.00

Naczelnik Wydziału - Alina Braulińska      pok. 316, tel. wew. 205

Kierownik Oddziału -
pok. 325, tel.wew. 207

  pok. 323, tel. wew. 206
  pok. 324, tel. wew. 208
  pok. 322, tel. wew. 215
....................................................................................................
  Załatwiane sprawy w wydziale

  zmiana lasu na użytek rolny w przypadkach szczególnie uzasadnionych potrzeb właścicieli lasów - pobierz
  wniosek o zakwalifikowanie drzew do wyrębu z lasów niepaństwowych - pobierz
  wniosek o wydanie karty wędkarskiej - pobierz                                                                                               wniosek o rejestrację łodzi - pobierz
  wniosek o wpis do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów Unii           Europejskiej     -   pobierz                                                                                                                                        wniosek o wydanie zaświadczenia, czy dana nieruchomość objęta jest opracowaniem uproszczonego planu  urządzania lasu lub decyzją - pobierz

Do zakresu działania Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska należy:

A.   Prowadzenie spraw w zakresie produkcji rolnej, ochrony zwierząt, rybactwa śródlądowego wynikających z ustawy kompetencyjnej i innych przepisów szczególnych,   w tym m.in.:

1)       prowadzenie rejestru roślin i zwierząt chronionych na mocy konwencji o międzynarodowym handlu dzikimi zwierzętami i roślinami gatunków zagrożonych wyginięciem,

2)       wydawanie decyzji o usunięciu drzew lub krzewów z terenów nieruchomości będących własnością gminy,

3)       wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew przy torach kolejowych ograniczających widoczność,

4)       rejestracja sprzętu pływającego do połowu ryb,

5)       wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,

6)       tworzenie Społecznej Straży Rybackiej,

7)       wykonywanie innych zadań z tego zakresu działania.

B.    Prowadzenie spraw z zakresu ustawy – Prawo ochrony   środowiska oraz z zakresu ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, w tym głównie:

1)       wydawanie pozwoleń na emisję gazów i pyłów do powietrza,

2)       wydawanie pozwoleń zintegrowanych na prowadzenie określonych instalacji,

3)       przyjmowanie zgłoszeń instalacji.

4)       nakładanie w drodze decyzji obowiązku wykonania przeglądu ekologicznego,

5)       wydawanie decyzji nakazującej przywrócenie środowiska do stanu właściwego oraz ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowiska,

6)       wydawanie decyzji nakazującej dotrzymywanie przez prowadzącego instalację dopuszczalnych poziomów hałasu,

7)       opracowywanie programu ochrony środowiska dla powiatu oraz sprawozdań z jego realizacji,

8)       prowadzenie bazy informacji o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie informacji o środowisku,

9)       wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.

C. Realizowanie zadań wynikających z ustawy – Prawo wodne, a w szczególności:

1)       wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na:

-         wykonanie urządzeń wodnych,

-         odprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,

-         pobór wód,

-         odprowadzanie ścieków do kanalizacji będącej we władaniu innego podmiotu,

2)     sprawowanie nadzoru nad spółkami wodnymi,

3)     wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.

D. Realizowanie zadań z zakresu ustawy – Prawo łowieckie, a w szczególności:

1)       wydawanie i cofanie zezwoleń na posiadanie, hodowanie i utrzymanie chartów,

2)       wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny,

3)       wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych,

4)       wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.

E. Realizowanie zadań w zakresie   leśnictwa wynikających z ustawy o lasach i innych przepisów szczególnych, w tym głównie:

1)       określanie zadań z zakresu gospodarki leśnej dla lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

2)       nakładanie obowiązków wynikających z planów urządzania lasów,

3)       wydawanie decyzji w sprawie pozyskania drewna w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

4)       prowadzenie rejestru wniosków o zakwalifikowanie drzew do wyrębu w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

5)       wydawanie decyzji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów porolnych nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

6)       wydawanie decyzji w sprawie zmiany lasu na użytek rolny,

7)       wyrażanie zgody na chwytanie i przetrzymywanie zwierzyny,

8)       wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.   

F.   Realizowanie zadań z zakresu ustawy o odpadach oraz z zakresu ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, w tym głównie:

1)      wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów,

2)      wydawanie decyzji zatwierdzających program gospodarki odpadami niebezpiecznymi,

3)       przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach i sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,

4)       wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów,

5)      przyjmowanie informacji o odpadach powstałych w wyniku poważnych awarii,

6)       wydawanie decyzji zatwierdzającej lub odmawiającej zatwierdzenia instrukcji eksploatacji składowiska odpadów,

7)         wydawanie decyzji na zamknięcie lub odmawiającej zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części,

8)      wydawanie pozwoleń na wydobywanie odpadów ze składowisk,

9)       prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie zbierania i transportu odpadów,

10)   wydawanie decyzji na prowadzenie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji,

11)   wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.

G. Realizowanie zadań z ustawy o odpadach wydobywczych, w tym głównie:

1)   wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami wydobywczymi,

2)   wydawanie zezwoleń na prowadzenie obiektu unieszkodliwienia odpadów wydobywczych,

3)   wydawanie zgody w formie decyzji na zamknięcie obiektu unieszkodliwiania odpadów,

4)   wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.   

H. Realizowanie zadań z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w tym głównie:

1)       wydawanie decyzji ustalającej kierunek rekultywacji i zagospodarowania gruntów,

2)       wydawanie decyzji uznającej rekultywacje i zagospodarowanie gruntów za zakończone,

3)       prowadzenie kontroli w zakresie poprawności prowadzenia rekultywacji i zagospodarowania gruntów,

4)       wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.   

I.    Wykonywanie zadań z ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, w tym głównie:

1)       wydawanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych,

2)       wydawanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych,

3)       zatwierdzanie dokumentacji geologicznych, geologiczno – inżynierskich i hydrogeologicznych,

4)       wydawanie decyzji w sprawie określenia opłaty eksploatacyjnej,

5)       wykonywanie innych zadań wynikających z niniejszej ustawy oraz przepisów szczególnych.   

J.   Wykonywanie innych zadań należących do właściwości rzeczowej Wydziału wynikających z przepisów:

-         ustawy dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej – w związku z reformą ustrojową państwa,

-         ustawy z dnia 23 października 1998 r. – przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,

-         ustawy z dnia 29 grudnia 1998 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrożeniem reformy ustrojowej państwa.

   





 drukuj
Podmiot udostępniający informację:Starostwo Powiatowe w Płońsku
Informację wprowawdził(a) do BIP:Jacek Wiśniewski
Data udostępnienia w BIP:2003-07-01
Informacja zaktualizowana przez:Marek Caliński
Data ostatniej aktualizacji:2016-11-24